• Snabb leverans
  • Kunnig support
  • Högsta kreditvärdighet

Frågor & Svar

Vanliga frågor som vi ger svar på

Fråga:
Finns varorna i butiken i Västerås? Kan man köpa dem direkt på plats?

Svar:
Samtliga varor finns uppställda i vår butik i Västerås om lagersaldot i webbshopen visar ”I lager”.
Det går bra att handla direkt i vår butik och få med sig varorna samma dag om lagersaldot är: ”I lager” i webbshopen.
___________________________________________________________________________

Fråga:
Hur mycket kostar frakten dit jag bor?
Hur lång är leveranstiden?

Svar:
Lägg varan som du tänkt köpa i kundvagnen.
Gå sedan till kassan så ser du vad frakten kostar på just din vara.
Vi skickar ut alla ordrar som inkommit innan kl 12.00 samma dag!
_________________________________________________________________________

Fråga:
Hur lång tid tar en registrering av ett fordon och vem sköter det?

Svar:
Det tar ca: 1-2 veckor vintertid och ca: 2-3 veckor sommartid.
Registreringsskylten och registreringsbeviset kommer hem i brevlådan med Posten.
Vi sköter all registrering kostnadsfritt.
___________________________________________________________________________

Fråga:
Kommer varorna omonterade?

Svar:
Alla våra motorfordon levereras med slutmontering kvar att göra.
Oftast handlar det om att montera styre, batteri, stötdämpare och hjul.
___________________________________________________________________________

Fråga:
Hur går jag som kund tillväga om något är trasigt vid leverans?

Svar:
Är det en transportskada måste du alltid meddela åkaren omgående vid leverans, så att denna antecknar skadan. Sedan ska du ta kontakt med DHL och få ett ärendenummer. När du fått ett ärendenummer ska du kontakta oss via vårt formulär på hemsidan under "retur & reklamation". Vi kommer sedan svara på ditt meddelande så fort som möjligt.
___________________________________________________________________________


Fråga:

Levererar ni till andra länder?

Svar:
 Tyvärr vi levererar endast inom Sverige.