• Snabb leverans
    • Kunnig support
    • Högsta kreditvärdighet

Frågor & Svar

Butik, lager & verkstadsfrågor:

Vad har butiken, lagret och verkstan för öppettider?

Butiken, lagret och verkstan har alla samma öppettider med undantag för verkstan som har stängt på lördagar.

Våra ordinarie öppettider är följande:


Måndag-fredag:
10:00-18:00

Lördagar: 10:00-15:00

Söndagar: Stängt


Röda dagar:
Stängt (Med undantag för nyårsafton då vi säljer fyrverkerier)

Finns varorna i butiken i Västerås och kan man köpa dem direkt på plats?

Absolut, vi har i stort sätt alla fordon och tillbehör uppmonterade för att se och sitta på i butiken. Kontrollera bara så att lagersaldot i webbshopen visar ”I lager”.

Vi har ett stort utbud av serviceprodukter samt reservdelar i butiken. Skulle någon av reservdelarna inte lagerföras i butiken kan man betala för dem på plats och hämta ut delarna på vårt lager som ligger på samma område, så länge lagersaldot i webbshopen visar ”I lager”.

Jag har en verkstadstid, hur går jag tillväga och vart ligger verkstan?

Vår verkstad ligger dörr i dörr med butiken som ligger på strömledningsgatan 1, 72137 Västerås. I butikskassan får ni ett inlämningskvitto av personalen på er produkt som ni sedan använder er av när ni hämtar ut er produkt.

OBS: Vi tar endast emot produkter på bokade tider. Har du ingen bokad verkstadstid kan vi ej ta emot produkten i enlighet med brandskyddsregler.

Har ni en telefonsupport?

Nej tyvärr, i dagsläget har vi endast en mejlsupport info@superbilligt.se för informativa frågor samt en retur & reklamationsavdelning för resterande ärenden.

Produktfrågor:


Kommer varorna omonterade?

Alla våra motorfordon levereras med slutmontering kvar att göra. Oftast handlar det om att montera styre, batteri, stötdämpare och hjul.

Kan man få en produkt färdigmonterad?

Önskas montering av oss så går det givetvis att få en sådan på valfri produkt. Efter att vi har mottagit monteringskostnaden i form av handpenning (ej återbetalbar) kan man hämta sin produkt tidigast 3 dagar efter köpet. Kontakta oss på info@superbilligt.se för information angående monteringskostnader på produkten ni undrar över.

OBS: Det går endast att få en färdigmonterad produkt om den hämtas från butiken då vi icke kan skicka färdigmonterade produkter.

Hur lång tid tar en registrering av ett fordon och vem sköter det?

Vi sköter all registrering kostnadsfritt på alla våra registrerade fordon. Vintertid tar registreringen ca: 1-2 veckor och under sommartid ca: 2-3 veckor. Registreringsskylten och registreringsbeviset skickas med DHL till dig.

Vad har ni för garantier på era produkter?

Vi arbetar efter samma garantivillkor som majoriteten av de övriga aktörerna i branschen. Vi har flera produkter och varumärken vilket gör att garantier kan skilja. Då mopeder och lek- och tävlingsfordon (icke vägregistrerade fordon) är byggda för olika ändamål har garantier för respektive produkter anpassats därefter.

På alla lek- och tävlingsfordon lämnas en funktionsgaranti på en månad. Funktionsgarantin innebär att vi garanterar att varan är hel, komplett och fullt fungerande vid leverans. När garantin upphör att gälla får kunden därefter bekosta eventuella reservdelar och reparationer själv.

Fordon som är avsedda för lek- och tävlingsverksamhet och som endast får framföras på tävlingsbana eller annat avhyst område förväntas utsättas för så hårt slitage att någon långsiktig garanti inte kan lämnas efter det att fordonet tagits i bruk. Detta gäller för samtliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass.

Det är av stor vikt att du kontrollerar varan och att allt fungerar innan du tar fordonet i bruk. Skulle fel eller brister såsom fraktskador och fabrikationsfel upptäckas, skall detta omgående anmälas till oss via reklamationsformuläret som du hittar här till höger på sidan.

Alla nya motorfordon som är väg-registrerade (gäller även mopeder klass 2) har 1-års garanti mot fabrikationsfel.

Begagnade motorfordon som är väg-registrerade (gäller även mopeder klass 2) har 6-månaders garanti.
Våra övriga produkter har 1-års garanti mot fabrikationsfel.

Alla garantier börjar gälla samma datum som varan köps (kvittodatum).

För garantivillkor: Vänligen läs igenom våra ”Köpvillkor

Frakt & Leveransfrågor:

Hur mycket kostar frakten dit jag bor?

Enklast att ta reda på vad fraktkostnaden blir är genom att lägg varan/varorna som du tänkt köpa i kundvagnen. Gå sedan till kassan så ser du vad frakten kostar på just ditt köp.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden beror på vart i landet du bor, men vanligtvis ca 2-5 arbetsdagar. OBS: Vi skickar ut alla ordrar som inkommit innan kl: 12.00 samma dag (Gäller ej beställningsvaror).

Levererar ni till andra länder?

Tyvärr vi levererar endast inom Sverige i dagsläget.

Hur går jag som kund tillväga om något är trasigt vid leverans?

Är det en transportskada måste du alltid meddela åkaren omgående vid leverans, så att denna antecknar skadan. Sedan ska du ta kontakt med DHL/DSV och få ett ärendenummer. När du fått ett ärendenummer ska du kontakta oss via vårt formulär på hemsidan under "retur & reklamation". Vi kommer sedan svara på ditt meddelande så fort som möjligt.

För vidare frågor, vänligen läs igenom våra ”köpvillkor” eller kontakta oss via våran supportmejl på
info@superbilligt.se